У Луцьку на привидів, смарт-табло та шоломи віртуальної реальності витратять понад 3 мільйони

0
0
У Луцьку на привидів, смарт-табло та шоломи віртуальної реальності витратять понад 3 мільйони
У Луцьку планують створити мультимедійні інсталяції для музею-майстерні лицарства та середньовічних часів. У рамках реалізації проєкту у підвалах монастиря єзуїтів, який знаходиться на вулиці Кафедральна, невдовзі з’являться сучасні голографічні інсталяції привидів, інтерактивне смарт-табло та шоломи віртуальної реальності. Загалом на реалізацію цього проєкту планують витратити 2 мільйони 033 тисячі гривень. Відповідний тендер оголосив виконавчий комітет Луцької міської ради 23 липня.

Інсталяція привидів у підвалах буде побудована на основі двох сюжетів, які розраховані на різні вікові групи.

Підвалами літатиме привид страченої Анни

За першим сценарієм трійка добрих грайливих привидів хаотично літатимуть кімнатою, сміятимуться, гратимуться, голосно чхатимуть та втікатимуть. При появі відвідувачів підвалу будуть лякатися, посміхатися та кривлятися. Інсталяцію встановлять, аби підсилити ефект містичності історичних приміщень й переважно використовуватимуть у навчальних та розважальних цілях.

Другий сценарій стосуватиметься драматичної історії про дружину луцького ремісника-столяра Анни Войцехової, яку було страчено на Площі ринок.

За сюжетом, у листопаді 1596 року посеред Площі ринок у ратуші на виконання смертельного вироку чекали Анна та королівський підданий, лікар, виходець із соляного міста Велички Станіслав Хрустель. Під час судового процесу обох було визнано винними у перелюбі й засуджено до страти. Чоловік Анни − Войцех здогадувався про зраду дружини й декілька разів просив суперника облишити жінку в спокої, проте спроби припинити таємні зустрічі були безуспішними. Тоді столяр заручився за допомогою до міських слуг та бурмистра, і пізно вночі вони проникли у будинок Войцеха та піймали Станіслава. Анна визнала провину. Проте обох було засуджено до страти мечем. Жінці відтяли голову, а Станіслав відкупившись від ката, лишився живим. Після страти коханої Станіслава декілька разів ходив топитись у Стиру, і навіть відтяв собі палець на лівій руці.

Привид Анни літатиме кімнатою в типовому одязі луцьких міщан XVI ст. Під час реалізації інсталяції відвідувачі побачать зміну настрою героїні, освітлення, гуркіт грому, спалах блискавки. За легендою примарі, яка бродить Луцькими підземеллями, вже понад 400 років, і їй не дає спокою підвіска. Прикрасу підібрав після страти кат, й віддав монаху-єзуїту, як пожертву в замін на прощення за скоєні упродовж життя вбивства. Проте підвіска була втрачена у єзуїтських підземеллях. Кажуть, що старовинна прикраса приманює Анну. А коли її буде знайдено й пущено за течією Стиру, привид Анни знайде спокій й назавжди облишить підземелля.

Загалом на інсталяцію привидів планують витратити 860 тисяч гривень грантових коштів. Реалізувати цей проєкт планують до 30 листопада.

Історію, міфи та легенди Старого міста покажуть у 3D моделі

Також у підвалах монастиря встановлять сучасне інтерактивне смарт-табло. Це буде своєрідна електронна енциклопедія з історичними матеріалами щодо різноманітних сфер життя Старого Луцька, а також там можна буде дізнатися про особливі історії, міфи та легенди, пов’язані з об’єктами.

Основним елементом контенту смарт-табло буде 3D показ реконструкції Старого міста в межах Верхнього та Окольного замків, що демонструватиме історично достовірний вигляд Луцька у різні періоди, з 1550 по 1900 роки, включаючи анімацію основних трансформацій замкового комплексу.

На табло можна буде побачити 3D моделі та ознайомитися з інформацією про Верхній та Нижній замки. А саме, вежі Воротню (В’їзну), Владичу та Стирову (Вежу Свидригайла), Князівський палац, церкву Іоана Богослова, костел святої Трійці, вежу Чорторийських, Дмитрівську церкву, монастир бригіток, Колегіум єзуїтів та Костел св. Петра і Павла.

На реалізацію смарт-табло планують витрати 573 тисячі гривень грантових коштів, а також залучать кошти місцевого бюджету.

Середньовічні баталії у шоломах віртуальної реальності

Також у підвалі монастиря єзуїтів обладнають дві ігрові зони з шоломами віртуальної реальності, які дозволять відвідувачам побувати у середньовічному Луцьку та стати свідками середньовічних баталій.
Для облаштування ігрових зон виділять дві окремі кімнати й відтворюватимуть планування другого поверху башти Чорторийських, який знаходився на одному рівні з оборонним муром, й у середньовіччі використовувався як основний оборонний плацдарм.

У віртуальному світі відвідувач зможе доторкнутись до матеріальних стін, підлоги, що посилюватиме відчуття реальності у віртуальному просторі. Крім того, він матиме можливість спостерігати за подіями поза приміщенням: за ровом проходитиме середньовічний бій, час від часу з цього напрямку летітимуть шквали стріл, а окремі влітатимуть у бійницю, змушуючи гравця ухилятись. Свист стріли відтворюватиметься у навушниках зі стерео ефектом. Найемоційнішими моментами будуть залпи катапульт. Більшість ядер потраплятимуть у фасадну стіну башти Чорторийських, провокуючи гучний гуркіт. Кульмінаційним моментом буде потрапляння кам’яного ядра через бійницю в середину кімнати. Уламки цегли посипляться всередину, змусивши гравця ухилятись, пригинатись, шукати безпечне місце.

На обладнання двох ігрових кімнат планують витрати 600 тисяч гривень грантових та кошти місцевого бюджету.

Дана закупівля здійснюється у рамках реалізації транскордонного проєкту «Нове життя старого міста: ревіталізація пам'яток історико-культурної спадщини Луцька та Любліна», що впроваджується виконавчим комітетом Луцької міської ради в рамках Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020.
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
0

Коментарі:


  • Статус коментування: постмодерація для зареєстрованих користувачів, премодерація для незареєстрованих
Коментарі, у яких порушуватимуться Правила, модератор видалятиме без попереджень.

© 2021. Усі права захищені. Повна або часткова перепублікація матеріалів можлива лише за дотримання таких умов: 1) гіперпосилання на «Волинь24» стоїть не нижче другого абзацу; 2) з моменту публікації на «Волинь24» минуло не менше трьох годин; 3) у кінці матеріалу на «Волинь24» немає позначки «Передрук заборонений».